Grízes tészta mangó lekvárral (tojásmentes)
2019. június 15. írta: Anita Fazakas

Grízes tészta mangó lekvárral (tojásmentes)

img_20190611_192618.jpg

Gyerekkorom egyik kedvence. Ez most Anya főztje :). Igyekszem mérsékelni a finomított szénhidrátot a gyerekeimnél, de egyszer-egyszer délután nem árt meg egy kis hagyomány, ha minőségi alapanyagokból készül. Én olasz Barilla durum tésztát (tojás mentes a kisfiam allergiája miatt) és Szabó Malom tönkölybúza darát használtam (minőségi és nekünk helyben elérhető), valamint Szabolcsi termelői vajat, Himalája sót (Parajdi is jó) és egy különleges, nem túl édes, magas gyümölcstartalmú, bio mangó lekvárral koronáztam meg a grízes tésztámat a dm-ből (ha már nincs házi itthon akkor legyen különleges). Az alábbi recept szerint főztem:

Hozzávalók: 25 dkg tészta (Barilla) * 1 bögre búzadara * 3/4 bögre víz * só * 1-2 evőkanál vaj

(Ghee, más néven tisztított vaj vagy vajzsír még egészségesebb, sokan kókuszzsírral sütnek, én is szoktam, az is szuper ha finomítatlan és hidegen sajtolt, de néha a vaj ad egy olyan ízt, ami kell a gyerekkori emlékekhez és nem utolsó sorban itthon a vaj elérhető, mint helyi termelői termék, akinek esetleg számít az önfenntartás és a környezetvédelem. Tisztított vajat könnyen készíthetünk házilag.)

Elkészítés: Megfőztem 25 dkg durum tésztát egy közepes lábasban forrásban lévő sós vízben. Amíg főtt, addig egy serpenyőben az 1 kanál vajban megpirítottam az 1 bögre tönkölybúza darát (én nem akartam aranybarnáig, így világos színű lett), majd felöntöttem a 3/4 bögre vízzel, adtam hozzá egy csipet sót és tovább pirítottam a darát, amíg a dara felszívta a vizet és morzsás lett újra. Majd beleöntöttem a készre főtt, leszűrt tésztát a serpenyőbe, beleforgattam a vajas darába, lefedtem, s hagytam állni egy kicsit. Én lekvárral tálaltam csak, a porcukor nálunk felejtős, s ez a mangó lekvár isteni finom volt úgy ahogy volt, gyerekkoromban sosem ettem mangó lekvárral, így most, hogy ez elérhető élmény volt kipróbálni.

süti beállítások módosítása