Avokádós-banános csokitorta mandula-dió alappal (nyers, vegán)
2018. július 04. írta: Anita Fazakas

Avokádós-banános csokitorta mandula-dió alappal (nyers, vegán)


nyers_vegan_torta_save_as.jpg

Kezdem a díszítéssel, mivel virít a képen, hogy részegek a szívecskék :D. Úgy adódott, hogy a kislányom szülinapi buliján a gyereksereg vette kezelésbe a tortákat és ők díszítették, így lettek a csokitortán a fehércsoki szivecskék szinte rádobva a tortára, de amúgy nem dobták, ők így képzelték el. Már posztoltam egy bazsalikomos eper tortát korábban, azt kapta a lányom a napján a születésének, ez a csokitorta pedig már a nagy családi bulira készült egy áfonyás sajttortával együtt. Az áfonyás tortát Apa készítette, s nem teszem fel a blogba mert az epres sokkal finomabb lett és azt már feltettem. Ezt a csokit viszont, amit én találtam a neten felteszem, mert isteni finom és tápláló és egyszerű. Nem találok benne hibát! Persze az alja egy éves babáknak nem feltétlen adható, de én amúgy már kipróbáltam véletlen és az én lányom nem allergiás a dióra, vagy mandulára, de inkább csak a csokis réteget adtuk neki, az is bőven elég egy ilyen kislánynak az édességből.

Na eddig a mese, most jön a recept. Két blogból ollóztam össze, az anyawellness és a zizikalandjai blogokból. Nekem vastagabb volt az alapom mert sokan voltunk, a másik blogokban vékonyabb szerintem a torta alapja.

Torta alaphoz nálam:

- 200 gramm mandula (darálva kell majd)

- 200 gramm dió (darálva kell majd)

-100 gramm kókuszzsír (finomítatlan lehetőleg, olvasztva kell)

-12 szem magozott datolya (beáztatva forró vízbe, hogy ellepje, vízzel együtt mehet az aprítógépbe, datolyapüré lesz belőle)

- 1 teáskanál Himalája só

 

Krémhez nálam:

-4 érett félbevágott avokádó belseje kikanalazva

-2 érett hámozott banán 

-50 gramm olvasztott kókuszzsír (finomítatlan)

-70 gramm cukrozatlan kakaópor

-100 gramm juharszirup (ízlés szerint lehet variálni a mennyiséget, érdemes kóstolni, akinek jobban tetszik mézet is tehet bele juharszirup helyett)

-1db vanília kikapart magja

-két csipet Himalája só

-2x-ra egy kis mandula aromát is tettem bele bolondításképpen

 

Elkészítés:

Aprítóba tesszük az alaphoz valókat: egész diót, mandulát, datolyát (vízzel együtt, így püré lesz) külön-külön, majd összeöntjük az aprított diót és mandulát a datolyapürével és elkeverjük az olvasztott kókuszzsírral és beletesszük és elkeverjük sót is. Végül ezt a masszát beledöngöljük egy tortaforma aljába és hűtőbe tesszük megdermedni. A kókuszzsírtól jól megfog dermedni.

Addig amíg dermed összedolgozzuk robotgépben a krémhez valókat is, majd kivesszük a hűtőből a megdermedt alapot és rákenjük a krémet, majd megint visszatesszük a hűtőbe a tortát és hagyjuk hogy a krém is megdermedjen. Ha készen van lehet díszíteni gyümölccsel, pl áfonyával, vagy kinek hogy tetszik. Mi épp fehércsoki szívecskéket találtunk itthon.

 

 

süti beállítások módosítása