Almás-zabos lepény csipkebogyó lekvárral
2018. június 28. írta: Anita Fazakas

Almás-zabos lepény csipkebogyó lekvárral

almas_zabos_dios.jpg

A napokban a mikellbele blog eme receptjét próbáltam ki. Diós-almásan készítettem el. Hát mit ne mondjak melegen még ehető volt, de hidegen nagyon hiányzott róla valami, így kapta meg a csipkebogyó lekvárt, aminek a kissé savanyú ízétől fantasztikusan harmónikus süti lett. Utólag azt gondolom a dió lehetett volna benne vagy rajta nagyobb darabokban, s az alma szintén lehtett volna benne nagyobb darabokban is. Valamint a mazsola igen jó lett volna benne. Én tettem bele csipet sót is és citrom levet, no meg a zsámbéki Ziegler féle édes fűszerkeveréket, amiben van fahéj, szegfűszeg, édeskömény, koriander stb. de sima fahéjjal is működik, valamint mézet tettem bele, de juharsziruppal vagy datolyapürével is működött volna. A mazsola is édesít! Banánt nem tennék bele mert elviszi az ízét, persze lehet jó irányba, de most direkt almás sütit akartam, mert túl sok banánt ettünk mostanában.

1 tepsi sütemény hozzávalói:

 

-fél kiló zabpehely

-2 kiló reszelt savanykás alma

-10 dkg olvasztott zsiradék (Vaj, kókuszzsír.)

-3 teáskanál mézeskalács fűszer, vagy fahéj (Nálam Ziegler féle édes fűszerkeverék Zsámbékról). Eredeti recept szerint 2 kanál, de nekem az kevés volt.

-kis méz, ami nálam egy kanál volt, de szerintem 2 kanál méz is elkelt volna (Juharsziruppal, vagy datolyapürével is mehet pl babáknak, akik nem ehetnek még mézet.)

-kis szódabikarbóna (Ez nem volt az eredeti receptben.)

-csipet só mint minden édességbe, talán ebbe 2 csipet is elkel (Ez sem volt az eredeti receptben)

-1 kezeletlen citrom reszelt héja és leve

-10 dkg darál dió, ebből megtarthatunk párat feldarabolva, hogy legyenek benne nagyobb dió darabok

-10  dkg mazsola (Szintén édesít, mint a datolya. Ez esetben kevesebb méz vagy juharszirup kell. Lehet csak almás-mazsolás vagy almás-diós, nem kell feltétlen dió is meg mazsola is.)

 

Mindent összekeverünk, először a száraz hozzávalókat, majd a nedveseket, végül a szárazhoz adjuk a nedvest. Ezt a masszát belenyomkodjuk egy kikent tepsibe, majd 180 fokra betesszük sütni fél órára sütőbe. Ha megsült a tepsiben hagyjuk kihűlni. Ha felszeleteltük lehetőleg csipkebogyó vagy savanykás szilva lekvárral tálaljuk. Szerintem lekvárral nagyon klassz, felveszi a versenyt a lisztes sütikkel. Egi!

 

 

 

 

süti beállítások módosítása