Linzer Anyák napjára
2018. május 05. írta: Anita Fazakas

Linzer Anyák napjára

anyak_napi_linzer-save_as.jpg

Holnap Anyák napja, de mi ma tartjuk Nagymamánál, ezért már tegnap megsütöttük a nagyobbal ezt a hagyományos 3:2:1 arányú linzer tésztát, annyi különbséggel hogy tönköly búza fehér lisztet és nyers barna cukrot és ír sótlan vajat használtunk hozzá, szóval azt ami itthon volt :). Apa ebből a receptből és sütésből kimaradt, csak a bosszankodás maradt neki a felfordulás miatt a konyhában. Miután megsült és lehűlt a linzer, steviával és fruktózzal készült csökkentett cukortartalmú barack lekvárt tettük a kekszlapok közé. (Remélem jövőre lesz saját házi.) Cukormáz kinyomóval írtam a sütire, ezt nem bíztam a kisfiamra, mert mégcsak 3,5 éves. Persze menet közben készült cicás és teknősbékás és egerkés keksz is. A dínósak nem sikerültek mert a tészta túl omlós volt hozzájuk.

Úgy gondoltam, hogy az óvodai fotó és az Orgona ága dalocska mellé elég lesz ha sütünk valami finomat, de végül festettünk is, vágtunk is, mert a papírtányért amiben elvisszük a sütiket temperával kifestette a kisfiam, én meg vágtam a közepébe egy mintás papírból kör alakot, hogy mégse a temperához érjen a süti alja a tányéron. Végül fóliával befedtem a tányérokat.

 

A hagyományos recept: 

30 dkg fehér liszt (20 dkg tönköly és 10 dkg kukorica, ahogy én készítettem. Elég omlós lett, lehet sima liszttel könnyebben formázható.)

20 dkg vaj

10 dkg porított cukor vagy ennek megfelelő édesítő (Szerintem túl édes, lehet kevesebbet is beletenni nyugodtan. A nyers cukrot én mozsárban törtem össze.)

csipet só

vanília

 

Miután összekevertük a száraz hozzávalókat és a hideg vajat belemorzsoltuk félretesszük lefóliázva a tésztát a hűtőszekrénybe fél órára. Utána picit megvárjuk hogy puhább legyen újra és lehet nyújtani fél centiméteresre, vagy akár vékonyabbra is, attól függ ki akarja összetapasztani őket, vagy ki hogy szereti. A fél centimétereseket mi 160 fokra előmelegített sütőben, sütőpapírral bélelet tepsiben, 20 percet sütöttük a kisfiammal.

 

Egy kép arról, ahogy előkészítettük a tésztát a hűtőben lévő pihenéshez. Golyót formáltunk belőle és lefóliáztuk.

linzer-golyo-saveas.jpg

 

süti beállítások módosítása