Almás palacsinta francia vagy amerikai változatban is
2017. augusztus 23. írta: Anita Fazakas

Almás palacsinta francia vagy amerikai változatban is

20170928_114949.jpg

Egyszerű és nagyszerű reggelit kaptunk Apától. Kisfiúnk palacsintát akart enni, én pedig kikevertem egy sima tésztát majd otthagytam pihenni. Nagyon álmos voltam a kisebbikkel való éjszakázástól így visszafeküdtem s mire felkeltem újra, már édes illatokra ébredtem. A sima palacsintámból ízletes fogást varázsolt Apa, ami azért nagyszerű, mert a kisfiúnk üresen eszi a palacsintát általában, s így almásan, fahéjasan mégiscsak gazdagabb, egészségesebb fogás vált belőle.

Biztosan mindenki ismeri az alapreceptet, liszt (lehetőleg tönkölybúza), csipet só, kevés olaj (ez lehet kókuszzsír), szénsavas víz, tojás. A mi kisfiúnk nem tolerálja a tojást jelenleg, így nálunk az alapreceptből kihagyjuk a tojást és úgy is jó lesz. Mivel a kisfiúnk szokta kikeverni a tésztát a végén turmixgéppel oszlattuk el a csomókat, mielőtt pihenni hagytam. Pihenés után Apa vette kézbe a dolgokat a konyhában és belereszelt a tésztába friss, ropogós, savanykás almákat. Ha francia palacsintát készítünk mint ma reggel Apa, akkor már süthetjük is az zsírozott, előforrósított serpenyőben a vékony palacsintákat, s dobálhatjuk az égbe mikor megfordítjuk. Egy kicsit alacsonyabb lángon sütjük az almás palacsintát, hogy legyen ideje átsülni, mert az alma miatt vastagabb a tészta.

Ha az amerikai palacsinta változatot készítjük almásan, amihez végül a képeket is feltettem, akkor több lisztet használunk, vagy kevesebb vizet, a francia változathoz képest, hogy sűrűbb legyen a tészta. Apa tesz bele még barna cukrot (lehet juharszirup, vagy méz is), még egy kis sót, hogy kiemelje az alma ízét, és végül tesz bele egy teáskanál sütőport is. (Vigyázni kell, mert a sok sütőportól keserű lesz. Én egyszer régit használtam s nem működött, így tettem bele még, s hát Apa rögtön észrevette, hogy kesernyés.)

20170823_083839.jpg

Ebből a sűrűbb masszából vastag palacsintát sütünk. Öntünk egy keveset valamilyen zsiradékkal (kókusz a legjobb) előforrósított serpenyő közepébe, majd mikor már kezd lyukacsosodni a teteje lapáttal átforgatjuk. Az amerikai palacsintát mindig alacsonyabb hőfokon sütjük mert eleve vastagabb a tésztája, most plusz az alma is dob még rá egyet, így oda kell figyelni, hogy ne égjen oda de átsüljön.  Tálaláskor a palacsintát megszórhatjuk kevés fahéjjal.

Szerintem banános változatban is klassz, főleg hogy abba nem kell édesítőszer pluszban, így bababarát. Én szívesen teszek bele egy kis fűszert is, fahéjat, vagy mézeskalácsfűszert (babáknak jobb belesütni) és egy kis citromlevet, vagy reszelt citromhéjat. Ahogy mi mondjuk itthon a 2 évessel: Egi! (Egészségetekre!)

20170928_114404.jpg

 

 

süti beállítások módosítása