Bodzaszörp
2019. június 07. írta: Anita Fazakas

Bodzaszörp

bodza_uvegek.jpg

Májusban, júniusban induljunk útnak metszőollóval és papírszatyorral vagy fonott kosárral és szedjünk minél kisebb szárral 20-30-50 lehetőleg rovarmentes bodzavirágot egy lehetőleg tiszta (nem útszéli stb.) környezetben növő fekete bodza (sambucus nigra) bokorról. Otthon aztán nézzük át a virágokat alaposan, én nem mosnám meg, ha tiszta helyről van. Én kb. 30 virágot szedtem most 2 liter szörphöz mert kicsik voltak a virágok. Elővettem egy közepes lábast, kimértem bele 2 liter vizet, majd belenyomkodtam kb. 30 virágot. Elővettem 2 db kezeletlen citromot, belereszeltem a héját, majd kettévágtam és belefacsartam a levét is a bodzavirágos vízbe, végül darabokra vágtam a fél citromokat is és beletettem azt is a lébe (Szerintem csak karikázva nem sokat érne a 2 citrom.). Letakartam egy textilpelenkával (jól szellőzik) a lábast, majd hűvös helyre tettem 2 napra. Egyszer-egyszer átkevertem a 2 nap alatt fakanállal. A második napon átszűrtem az egész levet a textilpelenkán amivel letakartam korábban és visszaöntöttem a lábasba a lét. Ennek eredménye van a lenti fotón. Beleöntöttem 1 kiló nyers nádcukrot és beletettem 5 dkg citromsavat is majd összeforraltam. Amíg forrt, elővettem steril hosszú nyakú paradicsomos üvegeket. 3 db kellett a 2 liter szörphöz. Egy picit öntöttem az aljára a meleg szörpből nehogy elrepedjen az üveg, majd teleöntöttem őket, jól lezártam és fejre állítottam egy tálcára és betakartam őket amíg le nem hűltek. Utána betettem a szörpöket a hűtőszekrénybe, mivel gyorsan elfogy nálunk, nem foglal sokáig helyet. Én nem tennék bele tartósítószert, szerintem így forralva, steril üvegbe téve egy hűvös kamrában eláll télig is ha valaki hosszabb távon akarja tárol

 

Hozzávalók 2 literhez: 20-30 db bodza virág * 1 kg cukor * 5 dkg citromsav * 2 db kezeletlen citrom * 2 l víz

Van egy 5 literes receptem is: 50 db bodzavirág * 3 kg cukor * 12 dkg citromsav * 5 db kezeletlen citrom * 5 l víz

Tipp: Állítólag mentával forralva nagyon finom bodza-menta szörpöt kapunk!

 

bodza_blogba.jpg

 

süti beállítások módosítása