Kovászos hamburgerzsemle
2021. január 29. írta: Anita Fazakas

Kovászos hamburgerzsemle

 

img_20210116_175229.jpg

Kisfiam hamburgeres Legot kapott karácsonyra többek között. Természetesen mivel minden nap játszik vele, csak idő kérdése volt mikor jut eszébe, hogy együnk végre újra hamburgert. Kovásszal, házilag készítettem a hamburgerzsemlét (Kovászlabor fb csoportban fellelt recept alapján.), így ez a bejegyzés anya főztje lesz megint. De természetesen a húspogácsa és a ketchup apa főztje volt, így megint ő vállalt nagyobb szerepet. Egyelőre a zsemle receptjét írom le, később a ketchup receptjét is igyekszem megörökíteni. A húspogácsába csak só, bors került, semmi extra, de nekünk így tökéletes. Annak rendje és módja szerint hagymával, csemege uborkával, sajttal, salátával és szószokkal ettük a hamburgert. A gyerekek alig bírtak beleharapni :).

Hozzávalók a tésztához: *200 g kovász * 200 g natúr joghurt * 200 g langyos víz * 40 g barnacukor * 1 db tojás * 600 g átszitált liszt * 20 g só * 50 g olvasztott vaj

Tetejére: * 1 db tojás * ízlés szerint szezámmag

Elkészítés:

1.)  Kovászt, joghurtot, langyos vizet, barna cukrot, tojást összekevertem.

2.) Hozzászitáltam a lisztet, hozzáadtam a sót és az olvasztott vajat és szép simára kidagasztottam. Vizes konyharuhával lefedtem a tésztát, hogy ki ne száradjon, majd félretettem a pultra.

3.) Kb. 3x45 percenként meghajtogattam a tésztát.

4.) 2 óra pulton való pihentetés után hűtőbe tettem a tésztát, s újra vizeztem a konyharuhát a tetején.

5.) Reggel 12 része osztottam a tésztát, mivel 12 db zsemlénk lesz belőle. Ehhez használhatunk mérleget. 

6.) Bucikat formáztam a 12 tésztadarabból, majd sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket, vizes konyharuhával letakartam és végül 5 órát kelni hagytam.

7.) Lekentem a felvert tojással a bucik tetejét, majd megszórtam szezámmaggal.

8.) 220 fokra alul-felül sütésen előmelegített sütőben 15 percig sütöttem, majd 200 fokon még további 15 percet.

9.) Miután kihűlt a zsemle kettévágtam és megtöltötte mindenki ízlés szerint.

 

 

 

 

 

 

süti beállítások módosítása