Házi nutella (csokis mogyorókrém)
2018. május 27. írta: Anita Fazakas

Házi nutella (csokis mogyorókrém)

img_20180526_192949-save_as.jpg

Imádom a nutellát, de azért a bolti nagyon édes már nekem, s a gyerekeket sem szeretném ennyi cukorhoz szoktatni. Még sosem kóstolt a nagyobbik nutellát, gondoltam a gyereknap jó alkalom. A házi nutellába juharszirupot szerettem volna tenni, de az elég drága, méz pedig van itthon bőven, így egy kevés méz ment bele, amitől pont édes lett de nem túl. Pinteresten nézegettem a nutellás képeket, s ott találtam egy szimpatikus receptet, amiben csak pár hozzávaló van és mind van itthon: mogyoró, kakaó, kókuszzsír, só, méz. Amibe kókusztejszín, vagy étcsoki kell azokat a recepteket kukáztam. Egyszerű receptet szerettem volna és olyat ami minél hossszabb ideig eláll. A hűtőben megdermedt a nutella, ami azért is jött be, mert a méz miatt picit folyékonyabb lett mint szerettem volna. Az eredeti receptben szerintem szilárd édesítő szerepel, amivel nem számoltam, de végül így is jól jött ki. A mogyoró pörkölésénél kell nagyon figyelni, mert szerintem én picit túlpörköltem, Apa szerint keserű lett picit. A chopperolásnál pedig arra kell figyelni, hogy magában a mogyorót jó sokáig kell chopperolni, míg krémes nem lesz mielőtt hozzáadjuk a kókuszolajat. Itt a recept amit én követtem: https://alldayidreamaboutfood.com/homemade-low-carb-chocolate-hazelnut-spread/

 

1.) 2 zacskó (2x200 gramm) török mogyorót megpörköltem 180 fokon, sütőpapíron, 10 percig recept szerint, én 12 percig pörköltem és túlpörköltem. Azért két zacskót mert spórolni akartam az árammal, de a chopperolásnál márcsak 1 zacskónyi mennyiséget használtam fel belőle, recept szerint. A második zacskónyi mennyiséget majd később használom fel.

porkolt_mogyoro_save_as.jpg

 

2.) Amikor nem volt már forró de még meleg volt a mogyoró, egy konyharuhába csavarva lemorzsoltam a héját nagyjából.

img_20180526_190635-save_as.jpg

 

3.) Chopperben 5 percig chopperoltam, amíg krémes nem lett. Féltem hogy leég a chopper, néha megálltam pihentetni. Ez nem olyan recept amit minden nap lehet készíteni, szerintem chopperevő.

img_20180526_191253-save_as.jpg

img_20180526_191358-save_as.jpg

img_20180526_191909-save_as.jpg

 

4.) 2 vagy több evőkanál olvasztott kókuszolajat hozzáadunk és összechopperoljuk a mogyoróval. Az az igazság hogy utoljára sokkal több nutellára volt szükségünk és sokkal több kókuszolajat adtunk hozzá és úgy is jó lett, s ehhez adtunk a zabtejszínt amiről a következő pontban írok. Csak azért írom itt is, mert ha valaki marad a 2 evőkanál kókuszolajnál akkor lehet hogy túl sok lesz az 1 doboz zabtejszín a következő pontban.

img_20180526_192110_1-save_as.jpg

 

5.) Majd hozzáadtam a többi összetevőt, a 2 evőkanál kakaóport, 3-4 evőkanál mézet ízlés szerint, tehetünk bele egy fél teáskanál vanília magot és ami nagyon fontos egy csipet sót mindenképp adjunk hozzá. A méz miatt nem lesz túl sűrű, de aki sima porcukorral készíti és esetleg túl sűrű masszát kap, az adhat hozzá még egy evőkanál kókuszolajat (mogyoró olaj is lehet, de én nem kapok itt a környéken ilyesmit.). Ebben az állapotában már jól lehet tárolni a hűtőben, nem annyira romlandó, de aki igazán krémes mogyorókrémet szeretne az  melegítés után adjon hozzá egy doboz zabtejszínt habverővel egy fém tálban jól elkeverve. Mi így melegen és folyékonyan darált mogyoróval elkeverve tortaformába öntöttük utoljára és egy éjszaka alatt szépen megdermedt a tésztán. Folyékony állapotában gofrira is jó lehet, vagy palacsintára csorgatni. Ha hűtőbe tesszük a zabtejszínes verziót egy üveg edényben akkor megdermed egy pár óra alatt és kenhető állaga lesz. Egi!

img_20180526_192444-save_as.jpg

 

süti beállítások módosítása