Fánk
2018. január 27. írta: Anita Fazakas

Fánk

img_20180124_182307.jpg

Ez egy kakukktojás recept lesz, mivel ezt nem Apa készítette hanem én, de mivel a szó elszáll az írás megmarad, az internetes meg főleg, ezért ide szeretném megörökíteni ezt a receptet, hátha jövő farsangkor is jól fog jönni. Ez tojásmentes fánk recept mivel a kisfiúnk tojásallergiás még mindig. 

1.) 2.5 dl langyos zsíros tejben elkevertem 100 gramm barna cukrot majd felfuttattam benne 25 gramm friss élesztőt

2.) 500 gramm fehér tönkölybúza liszthez (Lehet fehér sima búzaliszt is, de ha már van egészségesebb variáns, ami ugyan olyan finom, nem olyan ízű mint a teljeskiörlésű, akkor ezt javaslom. Aki bírja az csinálhatja részben teljes kiörlésű sima vagy akár tönköly búzából is de én a gyerekek és a hagyomány miatt megelégszem jelenleg a fehér tönkölybúza liszttel, úgyis ritkán készítjük.) adtam 1 teáskanál sót (Himalája sóból több kell.) és 2 evőkanál olvasztott vajat, végül az élesztős tejet s még annyi vizet amennyi kell bele esetleg.

3.) Dagasztottam a tésztát 10 percet, majd gombóccá gyúrtam, beliszteztem a tetejét és félretettem 2-3 órára kelni egy meleg helyre. Fóliát tettem szorosan a tésztára, majd egy konyharuhát az edényre.

4.) Kinyújtottam 1 cm vastagra a tésztát, majd pohárral kör alakokat szaggattam. Majd állni hagytam 20 percet.

5.) Bő olajaban magas lángon kisütöttem. Nem porcukroztam mert így is egy kalóriabomba. Én magában ettem, a többiek meg lekvárral.

img_20180124_174147.jpg

img_20180124_174337.jpg

 

 

süti beállítások módosítása