Gombapaprikás
2018. február 10. írta: Anita Fazakas

Gombapaprikás

gombapaprikas_save_as.jpg

Szombaton piac volt itt a kis falunkban s szép gombák voltak. Gondoltam jó lesz gombapaprikás ebédre. Apa rögtön hiányolta belőle a húst, hogy nem valami húsos ételt főzök. Végül csak a gomba mosásig jutottam mert a kisebbik egész nap rajtam lógott. Így megint Apa készítette az ebédet, de legalább tuti jó lett :). A képen tejföl nélkül fotóztam hogy látszódjon hogy Apa nem darabolta fel a gombát mivel szerinte az így is elég pici. Én még olyan pörköltet nem ettem amiben egészben van a gomba, de nagyon élveztük a fiammal aki már 3 éves. Nézegette a kalapját, a tönkjét minden egyes falatnak. És legalább nem kellett külön idő a darabolásra.

1.) Apa külön kiemelte hogy nehogy beáztassam a gombát mert porózus és magába szívja a vizet és kimegy az íze. Biztos ezt sokan tudják, de én ugye gyes alatt tanulok főzni így gondoltam lejegyzem ezt is hátha más is tanul valamit már az első lépéseknél is. Szóval hideg víz alatt zuhanyoztattam a gombákat s a kis fekete izéket meg próbáltam ledörzsölni róla.

2.) 4 fej vöröshagymát megpucolt és felvágott Apa.

3.) Magas lángon kevés olajon megpirította Apa a hagymát egy serpenyőben. Tett rá sót az elején, hogy engedjen levet és ne égjen le.

4.) Beletett Apa még 2 gerezd szétnyomott fokhagymát.

5.) Forralt egy kis lábasban egy kis vizet.

6.) Levette Apa a tűzről a serpenyőt és megszórta a hagymát pirospaprikával, borssal majd elkeverte.

7.) Visszatette Apa a tűzre a pirospaprikás hagymát s beleszórta az 1 kg mosott, egész gombát.

8.) Tett a gomba alá egy kis forralt vizet a kis lábasból (lásd 5-ös pont) hogy ne égjen le amíg a gomba levet enged.

9.) A gombát a saját levében és a paprikás, hagymás szaftban főzte Apa közepes lángon kb. 20 percig. Apa tett a serpenyőbe még borsot és rozmaring port is.

10.) Keményítőt elkevert Apa kis hideg vízzel, majd tejfölt adott hozzá s ezzel sűrítette a paprikás gombát.

11.) Tejföllel és durum tésztával tálaltuk, mivel a kisifúnk allergiás a tojásra én meg ha lehet kerülöm a fehér lisztet.

süti beállítások módosítása